Cegła czerwona to materiał wykończeniowy z ogromnym potencjałem. Wbrew pozorom jest ona niezwykle uniwersalna — pasuje niemal do każdego…
Czytaj więcejŁadny dom - wszystko o urządzaniu domu
Dlaczego wybierając przemysł spożywczy opakowania są ważne?
- Szczegóły
- Redaktor
- Kategoria: Dom
Dla inwestujących w opakowanie tekturowe producent mają duże znaczenie. Producenci muszą wziąć bowiem pod uwagę dużą konkurencję na rynku. Nabywca kieruje się zróżnicowanymi czynnikami w trakcie zakupu. Jeden z nich stanowi wygląd opakowania towaru.
Marketing, jako nauka zajmująca się określaniem potrzeb odbiorców i ich spełnianiem prowadzi pełny dział badań nad opakowaniami. Liczy się nie tylko wielkość, lecz także kolor, materiał budulcowy, a często także waga i zapach. Osoby odpowiedzialne za ich projektowanie mają często największy wpływ na finalną decyzję nabywcy. Zwłaszcza, gdy mowa o produktach dopiero pojawiających się na rynku. Skąd wzięło się tak duże znaczenie opakowań w przemyśle spożywczym?
Specyfikacja przemysłu spożywczego - opakowanie tekturowe producent
Przemysł spożywczy jest o tyle specyficznym rynkiem, że występuje na nim najwięcej różnorodnych produktów. Mowa zarówno o rodzajach towarów, jak i producentach. Celem każdej marki, która wypuszcza swój wyrób na rynek jest zdobycie klientów. Chodzi zarówno o pojedyncze decyzje zakupowe, jak i cykliczne wybieranie do koszyka. Decyzje nabywców determinowane są nie tylko wyglądem opakowania, lecz także ceną, dostępnością i potrzebą, jaką spełnia produkt. Bardzo ważne z punktu widzenia sprzedaży jest współgranie tych elementów. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie zwiększa szansę na wybranie produktu przez nabywcę. Obecnie liczy się nie tylko wielkość opakowania, czy użyty do jego skonstruowania materiał. Klienci wybierają kierując się zapachem, wagą, czy kolorami.
Duża konkurencja i poszukiwanie grupy nabywców
Gdy mowa o branży, jaką jest przemysł spożywczy opakowania niewątpliwie mają duże znaczenie. Jak podkreśla Martin Lindstrom w swojej książce „Zakupologia” marketingowcy podejmują się podstępów, które mają zachęcić klientów do nabycia produktu. Często do projektu opakowania przemyca się sygnały oddziałujące na podświadomość. Przykładowo nabywcy jednego z napojów gazowanych masowo składali skargi do producenta. Okazało się, że kupując sześciopak napoju i ustawiając go pod właściwym kontem widoczny jest napis o kontekście seksualnym. Lindstrom opisuje, że zabiegi te są często spotykane na rynku przemysłu spożywczego i nie tylko. Choć oko człowieka nie wychwyci tych sygnałów, to robi to za nie podświadomość.
Dla podmiotów prowadzących przemysł spożywczy opakowania mają duże znaczenie
Tymi, którzy prześcigają się w projektowaniu opakowań są przede wszystkim producenci. Jak już wcześniej zostało wspomniane, to opakowanie ma duży wpływ na finalną decyzję nabywcy. O istotności tej kwestii dla producentów świadczy również fakt, że marketing traktuje opakowania jako oddzielną dziedzinę nauk. Specjaliści, którzy potrafią skutecznie rozpoznać motywy kierujące nabywcami, a także projektują efektywnie sprzedające się opakowania są cenieni w branży. Przemysł spożywczy z uwagi na obecność wielu podmiotów i wariantów produktów szczególnie podatny jest na konkurencję w tym zakresie. Duże znaczenie ma bowiem nie tylko wygląd opakowania, lecz także jego waga, kolor, czy zapach.